Brev:
Mælkeallergi og mme
19. maj 2012
Alder:
21 mdr.
Mælkeallergi og mme
Hej Helen
Min datter er 21 måneder og har mælkeallergi. Derfor får hun Nutramigen og jeg regner med at hun nok skal have dette til hun er 3 år måske mere.
Da det jo anbefales at hun får mellem 350-500ml i døgnet, så laver jeg dette hver aften og sætter det i køleskabet. På den måde sikrer jeg at hun både får den mælk hun har brug for og samtidig kan jeg i løbet af dagen tilbyde hende "drikkemælk fra køleskabet", som hvis hun fik letmælk eller andet.
Jeg synes også det er vigtigt at hun ikke har oplevelsen af at få "specialmælk" der blandes specielt til hende hver gang, hun får et glas mælk ... Hun har sin egen kande og så hælder vi mælk i glasset fra den.
Det jeg vil spørge dig om er at jeg indtil videre har kogt vandet, når jeg laver erstatningen - men er det egentlig nødvendigt at gøre det? Jeg tænker at det måske ikke længere behøves, når hun nu er så gammel, altså er der en øvre grænse for hvor længe jeg behøver koge vandet til erstatningen?
Håber du kan svare på dette.
Hilsen Ida´s mor